Makatana 3 – ✓

1959215_507995352644960_432835013_nŠis jau būs trešais spēles variants un šoreiz Katanas ieceļotājus nespēlēsim, šogad būs “Makatanas vilcieniņi”. Spēles pamatā būs galda spēle ‘Ticket to Ride’. Tā tiks pielāgota spēlēšanai brīvā dabā braucot ar auto pa Latvijas ceļiem. Spēles laikā būs ne tikai jāsēž automašīnā, jābrauc un jādomā, bet arī jāizkāpj no auto un jāpārvietojas ar kājām. Iespējams nāksies izmantot dažādus orientēšanās, domāšanas, stratēģijas variantus. Vēl arī notiks virtuāla dzelzceļa sliežu būve, spēlēšanās ar vilcieniņu sastāviem (vagoniem un lokomotīvēm). Totāls tūūū-tūūūūūū.

Tie, kuri aptaujā norādīja, ka vēlas nesarežģītu un vienkāršu pasākumu, iedzer sirdsdrapes un apdomā, vai lasīt tālāk. Īstā jautrība sākas tieši tagad.

Vilcieniņu etapā iegūtie Makani Spēles beigās pārvērtīsies Uzvaras Punktos (skat. 4.2.). Tomēr tiem, kam patīk riskēt, ir iespēja to darīt un uzlabot (vai arī zaudēt) savus Makanu iekrājumus un tādējādi ietekmēt savu rezultātu. Tas notiks uz spēles “Saderēsim” bāzes. (Sīkumos neiedziļināšos – pamatdoma – dienas gaitā dalībnieki saņem dažādus uzdevumus, pārējie var likt likmes – izpildīs vai neizpildīs. Ja uzmin pareizi, dabu klāt uzvaras punktus, ja neuzmin – zaudē)

Tātad – sākās viss ar to ka spēles autori paziņoja ka ilgi gaidītais pasākums NOTIKS!
Tā kā iepriekšējā spēlē mums bija veicies diezgan labi (izcīnīta 2. vieta) , tad nu sāku apzināt komandasbiedrus.
Taču izrādījās  ka puse komandas plāno tajaā laikā baudīt Spānjas ainavas, otra puse savukārt klusēja kā partizāni 🙂
Vēl pāris cilvēki izteicās “nū… nezinu, varbūt …. tajā dienā arī hokejs”  Vārdu, sakot, neatbilda maniem komandas komplektēšanas principiem, jo tomer gribējās – ja vācu komandu, tad tādu kas vismaz teorētiski ir spējīgi cīnīties par rezultātu.  Taču kā jau parasti, ja vien ir gribēšana, risinājums atrodas 😉
Šoreiz viena cita komanda (3 priedez) , kam bija tieši viena brīva vieta, izteica piedāvājumu, no kura bija grūti atteikties, un tā nu drīz vien biju gatavs dalībai.

Sākām ar plānošanu un gatavošanos – TTR uzspelēšanu, noteikumu izlasīšanu un potenciālo maršrutu papētišanu. Sākotnējā doma bija piedalīties ar kādu 4×4 aparātu, taču apkārtnes izpēte liecināja ka pasākuma apvidū ( Ērgļi – Madliena)  ir zināmas problēmas ar gāzes krājumiem, savukārt uz benzīa pasākums izvērstos pa dārgo.
Tāpēc tika izvēlēts kompromisa variants braukt ar manu daudz pieredzējušo Honda Accord. Pasākumā noskaidrojām, ka reģions tomēr ir gazificēts , taču arī Honda nepievīla un izbrauca arī visas šaubīgās vietas 🙂

Shematiska_sliezu_karte_final_w Ierodoties startā (šogad, pārmaiņas pēc – ļoti laicīgi 🙂 ), apkārt varēja manīt samērā daudz pazīstamu seju. Pārsvarā no citiem dažādiem geopasākumiem. Tai skaitā ari savu pagājušā gada komandas biedreni, kas arī nebija nocietusies un pēdējā brīdī bija ielekusi citā komandā 😀
Tad nu, kā jau tas pienākas vilcienu spēlē, uztaisījām vilcienu sastāvu no 22 vagoniem, katrs tika arī pie kravas, kas jānogādā finišā (mums sanāca pa vienkāršo, dabūjām humpalu kravu 😀 )
Vēl kāds brīdis priekš iepazīšanās, demonstrācijai kā darbojas saderēsim, spēles pamatmisiju  izloze, un tad jau arī ilgi gaiditais starts

Mūsu izpildāmā pamatmisija bija Kuldīga – Preiļi.
Tā kā finišs bija Madlienā, tad nolēmām “notīrīt” kartes austrumu daļu un pamazām doties finiša virzienā “kā sanāks”
Tā kā pats esmu no Sauleskalna/Bērzaunes, tad sanāca tā ka daļu vietu un ceļu pārzināju diezgan labi, šur tur pat iztiekot bez GPS .  Mūsu maršruts īsumā – Ērgļi -> Jumurda -> Vestiena -> Vējava -> Lubeja -> Viesiena -> Lautere -> Kusa -> Zalgauska -> Iedzēni -> Sauleskalns -> Bērzaune -> Veckalsnava -> Jāņukalns -> Vietalva -> Odziena -> Sausnēja -> Liepkalne -> Līčupe -> Taurupe -> Madliena

Sacensību režīmā 283km pieveikti 9h44min, izpildīta pamatmisija un 9 papildmisijas (pārliecinoši labākais rezultāts  starp visām komandām) , arī “Saderēsim”daļa salīdzinoši OK – visas prognozes precīzas (4/4), būtu tik vairāk makani bijuši ko izmantot .

Ierodoties galapunktā un papļāpājot ar pārējiem, secinam ka mūsu rezultāts ir samērā OK, Top10 jābūt samērā droši.

Apbalvošana rit diegan raiti,  un kad tiek paziņota 4. vieta  – Zaiga – saprotam ka esam pjedestālā – mums godpilnā 3. vieta!
Tiesa gan, pēc rezultātu parskaitīšanas un precizēšanas , izrādās, ka esam tomēr 4. vietā , par 7 punktiem džentelmeniski palaižot priekšā Zaigu.  Otrās vietas ieguvēji (Enkura pastnieks, 356p) īpaši nepārsteidz, 1. vietas ieguvēji “Eu, kas te jādara” – arī normāli, taču 1. vietas rezultāts – 438p – liek noelsties visiem klātesošajiem.
Salīdzinājumam – 3 – 10 vieta ir sarūmējušās blīvi – 63 punktu robežās, turpretī 1.vietas pārsvars pār otro ir  82 p., bet 3.vietai iekabina ar veselu 119 p. pārsvaru. Iemesls – veiksmīgās darbības “Saderésim” daļā, tuvākos konkurentus apsteidzot vairāk kā par 100p.

Nobeigumā – paldies organizatoriem par milzīgo ieguldīto darbu, lai šāds pasākums vispār varētu notikt.

Gaidam nākamo Makatanu! 🙂

Categorized: 140+, geo