Pārdomas par LMT – kāpēc es to vairs nejūtu kā savu operatoru.

Rīts sākās ar interneta plašumos uzpeldējuša vienkārša testa par telefoniem aizpildīšanu, bet turpākās pārdomas – LMT straujiem soļiem zaudē “mana operatora” statusu. (pagaidām esmu LMT klients 14 gadus, kopš 1999.g.(vai pat 1998.)

1) Lojalitātes programmas izbeigšana.
Ja agrāk, atkarībā no tā, cik ilgi esi klients, tika rēķināta atlaide sarunām, īsziņām utt., bija sajūta (kaut subjektīva) – tavu lojalitāti novērtē, tad šobrīd vienā maisā ir samesti gan patiešam lojāli klienti, gan “staigātāji” – kuri maina operatoru pēc ik jauas reklāmas vai tarifu maiņas. OK, nav jau it kā liela bēda, bet… tā tomēr ir attieksmes paušana.

2) Sarunu tarifi.
Kaut arī tie ir dārgāki kā konkurentiem, līdz šim to varēja kompensēt ar kvalitāti. Šobrīd jau tas ir diskutabli. Protams, es zinu, ka “Brīvība” ļauj zvanīt uz VISIEM operatoriem, bet pārējie operatori – uz POPULĀRĀKAJIEM, tik un tā realitāte ir tāda, ka, vismaz manā gadījumā, ~95% zvanu tiek veikti tieši uz šiem populārākajiem, un pat ja gadās kāds nestandarts, tad gada griezumā ir izdevīgāk apmaksāt šos pāris zvanus, nevis pārmaksāt par iespēju ka es varbūt zvanīšu uz dažiem nepopulāriem operatoriem.

3) Datu tarifi.
Nesenā datu tarifu maiņa.
Protams, mērķis skaists un cēls – katrs var piemeklēt sev atbilstošāko.
Taču realitāte – ja šobrīd es maksāju 5Ls par 2Gb , tad pēc jaunajiem tarifiem par to pašu cenu var dabūt tikai 800Mb. (Lieki piebilst, ka ar interneta ienākšanu sadzīvē, tā apjomam ir tieksme pamatīgi pieaugt. Kas šodien šķiet milzum daudz, rīt tā būs norma – jau tagad faktiski lielākā daļa datu glābājas mākoņos (cloud services – google, dropbox, iCloud , mājaslapas utt))
Tabulā protams viss ir smuki – re, cik daudz palikuši lētāki, bet tomēr populārākie tarifi ir 1 un 2 Gb, un tiem cena ir peaugusi.

LMT jaunie tarifi. ar zaļu – tie kas palikuši lētāk, ar sarkanu kas dārgāk

tipiskāko datu lietojuma apjomu izmaksas pie visiem trīs operatoriem.

Attēli no http://krizdabz.lv/it-zinas/telekomunikacijas/lmt-jauni-tarifi-internetam-telefona/

4. Jauno telefonu piedāvājums. (ar ko vispār sākās pādomas par šo rakstu)
Tā arī man netapa skaidrs, kas īsti ir tas “plašāks piedāvājuma klāsts”, par kuru ir jāpārmaksā ~60Ls . (konkrētajā situācijā ar mani interesējošo telefonu)
Pēc loģikas – pie operatora telefonam būtu jāmaksā lētāk, un tas ir veids kā noturēt pie sevis klientu.
LMT šī loģika ir ačgārna. Vismaz es tur nekādu loģiku nesaskatu.
lmt

 

 

5. Atbildot uz tviteri, ko lojalitāte darbojas, vajagot tik prasīt.
Mana pieredze. 2 ar astīti gadi atpakaļ.
6diena. Zvans no LMT – tā un šitā, mēs klientiem uz akciju par labu cenu piedāvājam iPhone 4 (jo tuvojās 4S izlaišana). Tā kā tajā brīdī man jauns telefons nebija aktuāls, tad atbildēju ka īsti neintereē šāds piedāvājums.
7diena. Pēc Mērfija likuma – nākamajā dienā pēc sarunas sanāca sasist esošajam telefonam stiklu. Nu, gadās, varbūt tiešām laiks mainīt telefonu.
1diena. Zvanu uz LMT – jūs brīvdienās zvanījāt par akciju utt, tā nu ir sanācis ka tomēr ir aktuāli, atbilde bija – “nē, akcija beidzās, cik maksā, tik maksā” (kaut gan es neticu ka tie telefoni nebija palikuši, drīzāk nebija vēlme čakarēties.)
Lai nu kā – tā visa rezultātā 2 nedēļas vēlāk es tiku plmtvs1aie jauna Samsung Galaxy S2, kas uzticami kalpo joprojām, bet bez tā -arī izveidojās viedoklis par lojalitāti un attieksmi. Diemžēl – ne tas pozitīvākais.

Categorized: 140+